Kerngebruikers denken mee

24-06-2015

KIS 2015Twee keer per jaar nodigt Aenova haar TimEnterprise kerngebruikers uit voor een KIS. Het klinkt misschien wat klef, maar KIS staat in dit geval voor Klant Inspraak Sessie. De kerngebruikers vertegenwoordigen tijdens deze sessie alle TimEnterprise klanten en besluiten als “stem van het volk” welke ontwikkelingen in Tim uitgewerkt gaan worden.

De resultaten van de KIS

Op dinsdag 16 juni 2015 hebben de kerngebruikers zich weer gebogen over de laatste en toekomstige ontwikkelingen in Tim. Tijdens deze KIS zijn niet alleen de klantwensen onder handen genomen, maar hebben de kerngebruikers ook klantfricties omschreven. De resultaten van deze inspirerende sessie zijn vanaf nu exclusief voor TimEnterprise klanten beschikbaar op het klantenportaal.

Klantwensen

TimEnterprise gebruikers hebben bij Aenova de mogelijkheid om via het klantenportaal klantwensen in te dienen. Deze klantwensen komen bij de productmanagers terecht die ze rangschikken. Veel klantwensen worden direct opgepakt en uitgewerkt. Grotere ontwikkelingen krijgen een plek op de klantwensen lijst. Tijdens de KIS wordt deze lijst uitgeplozen en stemmen de kerngebruikers welke klantwensen als eerst uitgewerkt dienen te worden.

Klantfricties

Voor het eerst hebben de kerngebruikers tijdens een KIS ook op een hoger niveau mee kunnen denken over de ontwikkelingen in Tim. Samen met de productmanagers hebben ze een aantal klantfricties omschreven, op basis van de VOORT methode. Waar klantwensen zich richten op het verbeteren van bestaande functionaliteiten op de korte termijn, richten klantfricties zich meer op nieuwe ontwikkelingen en innovaties op de langere termijn. Waar worstelt de organisatie mee? Waar is behoefte aan? Waar kan Tim bij helpen? Op deze manier kan Aenova modules gaan ontwikkelen waar vanuit de klant behoefte aan is.

Alle klanten kunnen meedenken

Tijdens de jaarlijkse klantendag krijgen alle TimEnterprise applicatiebeheerders de mogelijkheid om mee te denken over Tim. Hier worden de klantwensen voorgelegd en is er de mogelijkheid om feedback te geven op de laatste ontwikkelingen. Dit najaar wordt er weer een klantendag georganiseerd. Tot die tijd zijn de TimEnterprise klanten welkom op het klantenportaal.

Wilt u graag meedenken als kerngebruiker? Neem dan contact met ons op.

Flexibel werken met Tim  Onze referenties  Mobiel werken met TotalMobile